اگزمای دستگاه تناسلی در مردان و درمان عفونت قارچی در مردان
نوشته شده توسط : همیار

علت قارچ تناسلی (برفک)

همانند بسیاری از عفونت های برفکی، رایج ترین دلیل آن، این است که میکروب هایی که به طور معمول درون یا روی بدن ما بی ضرر زندگی می کنند، تا حدی تکثیر می شوند که سبب ایجاد علائم می گردد. برفک نوعی قارچ است، بنابراین مانند سایر قارچ ها، در شرایط گرم و مرطوب رشد می کند. بنابراین در برخی موارد، میکروب برفک به صورت بی ضرر روی پوست اطراف آلت تناسلی زندگی می کند، اما اگر شرایط گرم و عرق کرده وجود داشته باشد، میزا ن آن چند برابر شده و سبب بروز علائم میگردد. به عنوان مثال، در صورتی که هوا گرم باشد، یا لباس های نایلونی تنگ  که به پوست اجازه «نفس کشیدن» نمی دهد پوشیده باشید، یا اگر بعد از دوش گرفتن یا ورزش خود را با دقت خشک نکنید. برفک به طور رسمی به عنوان “عفونت مقاربتی” طبقه بندی نمی شود، اما گاهی اوقات می تواند در حین رابطه جنسی منتقل شود یا در اثر رابطه جنسی تحریک گردد.

اکثر زنان در برهه ای از زندگی دچار برفک می شوند، اما بندرت آن را به شریک جنسی مرد خود منتقل می کنند. با این حال، گاهی اوقات این اتفاق می افتد.

گاهی اوقات مردان یا زنان می توانند بدون داشتن علامت دارای قارچ باشند و سپس آن را از طریق رابطه جنسی منتقل کنند.

 

اگر قبلاً هرگز برفک نداشته اید، بهتر است به یک کلینیک بهداشت جنسی یا یک پزشک مراجعه کنید تا تشخیص قطعی را بررسی کند. دلایل بسیار دیگری برای بالانیت وجود دارد، بنابراین بهتر است بررسی شود.

اگر دائما قارچ دارید (یعنی عفونت مرتباً برمی گردد) ممکن است به آزمایش ادرار یا خون برای بررسی وجود دلایل دیگر این اتفاق، نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است از نظر دیابت یا مشکلات سیستم ایمنی بدن مورد آزمایش قرار بگیرید. آزمایشاتی برای عفونت های مقاربتی نیز ممکن است انجام شود. در صورت ادامه مشکل، شریک جنسی شما نیز باید از نظر برفک و عفونت های مقاربتی مورد آزمایش قرار گیرد.

اگر قبلاً برفک گرفته اید و علائم آن را تشخیص داده اید، می توانید داروهای مورد نیاز را (به موارد زیر مراجعه کنید) از داروخانه خریداری کنید. با این حال، اگر ابتلا به آن به سرعت یا به طور منظم رخ می دهد، باید به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید تا مشکل زمینه ای و اینکه عفونت شما بطور قطع قارچ هست، را بررسی کند.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: